Please CLICK

Friday, August 16, 2013

Rakyat Mesir Bermandi Darah


SMS yang saya blast buat teman2 sekelian sekejap tadi, "Mesir Berdarah. Jom ke Padang Merbok hari ini pukul 4ptg-9mlam. Himpuanan Munajat 100K. Mohon Allah bantu saudara kita di Mesir. Zahirkan sokongan kita. Usah ambil tak peduli lagi. Saudara kita sedang bermandi darah. Sedangkan kita masih seronok bergumbira di Open House Raya. Muslimkah aku ini? Ayuh ramai2 turun padang. Ini Kali Lah !! Sekurang-kurangnya aku juga menyumbangkan senjata kepada saudaraku di Mesir dengan senjata untuk mereka berjuang menegakkan Islam di bumi Mesir. Doa dan munajat itu adalah senjata dan bantuan yang mereka sangat perlukan dari saudara se Islam seluruh dunia."

Ramai yang sekadar memandang sepintas lalu SMS ini sebelum tekan butang delete. Namun saya bersyukur kerana ramai juga teman2 yang menyambutnya dengan penuh semangat. Alhamdulillah. 

Selama mana lagi kita yang mengaku Muslim ini kena berdiam diri dan buat tak tahu. Cukuplah kelompok manusia yang bagai dicucuk hidungnya bagai lembu. Hanya patuh kepada ejen kufar dan munafik. Diam seribu bahasa tanpa rasa pilu dan hiba langsung akan musibah di Mesir ini.


Update terkini yang saya terima tadi dari kawan di Mesir:




Saya merayu Tuan2 dan Puan2 marilah kita penuhi Padang Merbok hari ini sebagai menunjukkan ukhwah solidirati kita sebagai muslim tanpa mengira bangsa, sempadan dan fahaman politik untuk solid memberi sokongan dan simpati tanpa segan silu memohon interference Illahi untuk membantu saudara se Islam kita yang teruk dibantai, di zalimi tanpa had, dan dibunuh kejam tanpa pembelaan di bumi warisan Firaun dan Nabi Musa ini. Marilah keluar dari kepompong selesa Tuan2 dan Puan2 untuk berada dalam suasana mujahadah dan perjuangan. Ayuh semua !! Ini Kali Lah.

NOTE:
Apa maksud Kudeta?
Ku de ta = Coupe De Etat (Rampasan Kuasa) 


@@@

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...