Please CLICK

Sunday, April 28, 2013

Ini Kali Lah UBAH


Pabila ahli masyarakat terdedah kepada ilmu maka masyarakat akan menjadi hebat. Hebat kerana dapat melihat perbezaan. Perbezaan antara yang halal dan yang haram. Perbezaan mana yang benar dan mana yang salah. Perbezaan antara orang jahil dan berilmu. Perbezaan pemimpin adil dengan pemimpin zalim.

Al-Qur'an diturunkan menunjukkan perbezaan demi perbezaan. Bagaimana untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang Islam. Al-Qur'an mengajar manusia untuk membenarkan yang haq dan menepis yang batil.

Bila kerajaan PAS Kelantan memerintah selama 22 tahun, bukankah tiada lesen judi yang dikeluarkan, tiada lesen arak diluluskan dan tiada lesen pelacuran diberikan? 

Apa yang menyebabkan masyarakat tak dapat membezakan? Kerana dia ada ilmu tapi digadaikan ilmunya demi untuk mendapat sedikit imbuhan dunia. Maka ingatlah Neraka Wil iaitu neraka paling bawah menanti setiap pendusta agama iaitu ulama jahat yang menyembunyikan kebenaran demi kepentingan tertentu.

Harga yang mahal ialah untuk mendapat syurga Allah. Allah sudah tentukan segala peraturan hidup di dalam al-Qur'an melalui ajaran dan contoh yang diberikan oleh Rasulullah. Tugas kita ialah memberitahu yang haq. Janganlah kita termasuk di kalangan orang yang menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal kerana Neraka Wil menanti.

Bagi orang yang menulis dengan tangan mereka undang2 sendiri dan mengatakan undang2 Allah sudah ketinggalan zaman dan membangkang ayat2 Allah atau demi untuk membodek dan mengampu sesama makhluk maka ingatlah azab Allah amat pedih dan benar. 

Orang Yahudi pandai menipu, katanya tak apalah berbuat dosa nanti kamu akan dapat syurga juga setelah dimasukkan ke dalam neraka dulu selama 40 hari. Sedangkan 1 hari di neraka itu bersamaan dengan 1000 tahun di dunia. Ramai manusia yang menjadi pemuja yahudi ini.

Orang yahudi berkawan dengan iblis dan syaitan. Bahkan orang yahudi ini menyembah iblis dan syaitan. Kontrak dan projek yang sepatutnya dapat kepada iblis dan syaitan diberikan kepada orang yahudi. 

Sifat yahudi ialah pandai menyesatkan orang lain dengan pelbagai helah dan teknik canggih. Yahudi mengajar jika kau ada masalah, hisaplah rokok. Hinggakan ramai umat Islam terperangkap. Di Indonesia 90% rakyatnya adalah perokok. Di Malaysia 60% rakyatnya menjadi perokok. 

Yahudi pandai menyesatkan hinggakan dosa menguasai dirinya hinggakan tiada rasa berdosa dengan dosanya. Yahudi dan para pengikutnya menjadi sombong dan bongkak. Tiada istilah dosa atau pahala lagi bagi kelompok ini.

Bila Allah menyeru manusia untuk melakukan amal soleh maknanya ialah berjuang menegakkan kebenaran dan mencegah kemungkaran dan kezaliman. Janji Allah itu pasti. Allah menjanjikan syurga bagi manusia yang beriman dan beramal soleh. Maka manusia mesti sentiasa bersedia untuk amal makruf nahi mungkar. Seorang pemimpin yang mengkhianati dan menyeleweng amanah rakyat tidak wajar diangkat sebagai pemimpin lagi. Pilihlah pemimpin yang amanah.

Ciri2 pemimpin yang zalim ialah pertama pabila kekayaan negara berpusing di kalangan mereka. BN ingat harta negara dia punya. Dilapurkan RM3 Trillion kekayaan negara telah mengalir keluar. Harta sebanyak itu sepatutnya belanja 50 tahun pun tak habis. 

Kedua, bila diberi amanah untuk menjadi pemimpin maka dia gunakan untuk mengumpul harta. Dan ketiga, rakyat takut kepada dia kerana fear factor atau budaya ugutan. Bila semua orang takut maka senanglah dia kaut harta negara. 

Kerani di Singapore sudah gaji RM5000 sebulan tetapi kerani di Malaysia masih RM800 sebulan. Harta negara tidak diagihkan secara sepatutnya, yang kaya bertambah kaya dan yang miskin kekal hidup melarat. Orang bagi berbeza dengan Allah bagi. Janji Allah pasti kita perolehi. Teruskan jihad. 

Ini Kali Lah UBAH.

@@@

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...