Please CLICK

Tuesday, July 28, 2020

NAJIB BERSALAH



JURISDICTION

Need to belief in our jurisdiction system, the official power to make legal decisions and judgements, to realize the Rule of Law. Else, Rule of the Jungle shall take over.

*****

12:17pm:

The defence has failed to establish beyond reasonable doubt the charges of CBT against the accused, says Justice Nazlan As the shadow director, he was entrusted with the property and with dishonest intention had misappropriated and used for himself the RM42mil.

"I therefore find the accused guilty and convict the accused on all seven charges."

*****

Malaysia's former Prime Minister Najib Razak has been sentenced to 12 years in jail and fined 210 million ringgit (49.40 million U.S. dollars) for abuse of power.

sumber ~ https://news.cgtn.com

*****

Semoga Datuk Seri dikurniakan ketabahan dan mendapat pembelaan yang sewajarnya.

Peluang ini gunakan untuk mencari makna sebagai hamba-Nya, mendekatkan diri kepada-Nya, bermuhasabah dan memohon keampunan kepada-Nya.

Manusia boleh menzalimi, tetapi Allah SWT Maha Adil lagi Maha Mengetahui.

Kami doakan kebaikan kepada Datuk Seri.

~Muhammad Rif'aat Razman

*****

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Saya tak boleh kata saya faham apa yang dato lalui... Tapi doa saya agar dato terus sabar kerana sesungguhnya Allah yang lebih mengetahui segala yang berlaku dan hikmah disebaliknya.

~Jules Roslan-Walker

*****

Dato Sri , kami ikut Rule of Law dan bukan undang undang Rimba .  Walaupun kini bukan Perdana Menteri ataupun memegang apa apa jawatan penting, tapi kami dan Rakyat tetap bersama Dato Sri . Stay strong Dato Sri . Salam dari Parti Cinta Malaysia.

~Huan Cheng Guan

*****

Dato sri, thank you for the development that you have done. Ive read your blueprint for a developed malaysia. Sleep it off, fight tomorrow. Ill be behind you by heart.

~Jazeli Zul

*****

KENYATAAN MEDIA KETUA PEMUDA PAS

KEPUTUSAN MAHKAMAH TINGGI TERHADAP DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK

 
[1] Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menyokong penuh kenyataan Presiden PAS, Dato Seri Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang berhubung pendirian PAS terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 28 Julai 2020 ke atas  Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.
 
[2] Keputusan yang dibacakan oleh Yang Arif Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali ini membuktikan sistem keadilan di Malaysia BEBAS TANPA kongkong atau manipulasi pihak Kerajaan Perikatan Nasional. Ia juga membuktikan Kerajaan Perikatan Nasional yang telah dibentuk pada 23 Februari 2020 adalah kerajaan yang telus dan menghormati prinsip pengasingan kuasa dan mendokong prinsip kedaulatan undang-undang.
 
[3] Walaupun proses di Mahkamah Tinggi telah berakhir, Dato Seri Najib Tun Razak masih mempunyai dua lagi peluang untuk merayu sabitan dan hukuman ini iaitu melalui Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Hak ini adalah dijamin di sisi Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang yang sedia ada di Negara ini. Maka sewajarnya, para penyokong Datuk Seri Najib dapat terus bersabar dan bertenang.
 
[4] Pemuda PAS akan terus memperkasakan hubungan Pemuda Muafakat Nasional bersama-sama Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (PPUM) dan akan menzahirkannya melalui bantuan dan kerjasama Pemuda PAS dalam menghadapi PRK DUN N58 Slim yang dijadualkan bermula 15hb Ogos 2020 (Penamaan Calon) sehinggalah 29hb Ogos 2020 (Mengundi).

Ir. Hj. KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN 
Ketua Pemuda PAS Malaysia
29 Julai 2020
_______________
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10213338622698423&id=1783986082

******

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

PAS mengambil sikap akur dengan keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak hari ini.

PAS menghormati proses mahkamah yang berteraskan prinsip Kedaulatan Undang-Undang (Rule of Law) yang didukung oleh Kerajaan Perikatan Nasional.

PAS yakin Datuk Seri Najib akan memanfaatkan sepenuhnya peluang untuk mendapat keadilan di mahkamah ke peringkat seterusnya.

Walau dalam apa keadaan sekalipun, PAS menzahirkan komitmen bersama UMNO dalam Muafakat Nasional di samping terus memperkukuhkan Kerajaan Perikatan Nasional.

ABDUL HADI AWANG
Presiden PAS

Bertarikh: 7 Zulhijjah 1441 / 28 Julai 2020

*****

Sebuah sejarah telah tercipta. Pelbagai terjemahan diukir. Proses jurisduksi kes ini akan bersambung lagi. Selagi kita masih percaya kpd sistem kehakiman @keadilan negara, maka kita juga perlu terima keputusan yg telah dibuat melalui sistem ini, without fear or favor. Itu asasnya.

Sebuah sistem kehakiman adalah independent dan membicara kes berdasar hujah, fakta, dan bukti yg di bentangkan sepanjang perbicaraan sesuatu kes itu. Kekadang keputusan itu against your favour, itu lumrah. Tapi yg penting kena terima keputusan mahkamah.

Step seterusnya ialah membawa kes ini ke mahkamah rayuan pula. Semoga yg benar tetap benar & yg salah tetap salah. Ini mahkamah dunia.

Di akhirat yg kekal abadi nanti, mahkamah yg kemuncak. Tidak siapa pun akan terlepas drp keadilan @timbangan @perkiraan yg memberi judgement hakiki. The truth, nothing but the truth.


#TheVerdict

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...